Jij hebt de fietsen, wij de bedrijven.

Wij regelen de bedrijven en bijkomende processen zodat jij je kunt focussen op de fietsen. Samen staan we sterk.

Voordelen voor jou als dealer

Verkoop meer fietsen

Door fietsen te leasen, kiezen mensen sneller voor een fiets uit een hogere prijsklasse. De transactie vindt plaats in jouw winkel. Je factuur wordt binnen 72 uur betaald.

Service & onderhoud

Een extra bron van inkomsten dankzij het inbegrepen all-round service- en verzekeringspakket voor elke leasefiets. Dit kun je eenvoudig via je eigen kassasysteem indienen en factureren.

Eigen verkoop

Als dealer bij Lease a Bike is het ook mogelijk om zelf bedrijven aan te dragen. Gebruik daarom je eigen regionale netwerk om extra inkomsten te genereren.

Geen papierwerk

Binnen 10 minuten verkoop je een fiets. Contracten worden digitaal ondertekend en facturen worden automatisch ingediend. Er komt geen papierwerk bij kijken.


Zo word je onderdeel van Lease a Bike

1

Meld je aan

Registreer je winkel in 5 minuten. Wij verwerken de registratie en laten je binnen een week weten of je lid kunt worden van ons netwerk.

2

Activeer je account

Na goedkeuring ontvangt je een e-mail om je account te activeren en alles in te stellen.

3

Doe de online training

Om jou en je collega's op weg te helpen, hebben we een online training van 30 minuten voor je gemaakt om de leaseregeling te begrijpen, zodat je de klant het beste kunt helpen

4

Begin met het verkopen van fietsen

Je kunt direct starten met het invoeren van lease aanvragen. Binnen 10 minuten verkoop je de fiets en de betaling vindt plaats binnen 72 uur.

Ik wil mij aansluiten als fietsendealer

Wat anderen zeggen

Fietsendealers die al samenwerken met Lease a Bike

‘Je kan merken dat het Platform van Lease a Bike al jaren actief is in Duitsland. Hierdoor loopt Lease a Bike ver voor op andere leasepartijen. Het Platform is erg gebruiksvriendelijk en overzichtelijk’.
Rijwielhandel Duyst
'Het mooie aan het Platform van Lease a Bike is de eenvoud. Alles is stap voor stap goed door te nemen. En overzichtelijk voor zowel ons als dealer, als voor de klant. Ook de bereikbaarheid van Lease a Bike is heel positief. Per chat of telefonisch worden mijn vragen snel en duidelijk beantwoord’
E-bike store - Mike van Vliet
'We bieden de Lease a Bike-fietsregeling ook aan ons eigen personeel aan. De voordelen zijn bekend en we weten hoe makkelijk je het regelt, dus het is maar een kleine stap. En een fietsregeling is een uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarde. Je toont waardering aan je collega’s'.
Antilope - Hilversum
'Begin 2020 merkte we dat het wat moeizaam ging, omdat de kennis over de leasefiets ontbrak. Nu merken we dat er steeds meer bedrijven zijn aangesloten bij Lease a Bike. Ook veel grote bedrijven hier in Assen. Dat merken we doordat er steeds meer werknemers bij ons in de winkel komen om een fiets te leasen.’
Anjo Jager fietsen - Remon Jager
‘De uitbetaling vanuit Lease a Bike gaat super snel. Ik heb hier nooit een vraag over. Geen discussie over mogelijk’.
Jansen2Wielers - Michel Heerdink

Service, onderhoud en verzekering

Voor alle afhandeling van service, onderhoud en verzekering werken wij samen met FietsROB

Service
  • De medewerker heeft de keuze uit vier service- en onderhoudspakketten: Basis (tot €100,- / jaar), Standaard (tot €150,- / jaar), Premium E-bike (onbeperkt) en speed-pedelec (tot €300,- / jaar).
  • Dekking van de kosten tot het maximale jaarbudget. Indien het onderhoud hoger uitvalt, kun je de resterende kosten bij de medewerker claimen.
  • Het Premium pakket is alleen voor een stadsfiets en e-bike beschikbaar
  • De medewerker kiest een servicepakket tijdens het bestelproces bij jouw in de winkel op het platform.
Platform
  • FietsROB is het platform waar alle service en onderhoud voor Lease a Bike kan worden ingediend.
  • Bij inschrijving bij Lease a Bike krijg je automatisch toegang tot het FietsROB platform. Je kunt FietsROB koppelen aan jouw eigen kassaregistratiesysteem.
  • Service & onderhoud is gebaseerd op marktconforme tarieven voor onderdelen & uurtarief.
  • Je kunt FietsROB koppelen aan jouw eigen kassasysteem: CycleSoftware, Wilmar en Vendit.
Schade en diefstal
  • Bij diefstal heeft de werknemer geen eigen risico. Echter, bij een racefiets of MTB bedraagt ​​het eigen risico 10% van de verkoopprijs.
  • Bij schade bedraagt ​​het eigen risico van de medewerker €25,-
  • Alle fietsen zijn verzekerd bij Unigarant. Een claim of diefstal meld je eenvoudig via een online formulier.

Word een Lease a Bike dealer

Ik heb nog een vraag
Neem contact met ons op
Ik wil mij registreren
Hoe word ik partner van Lease a Bike en een aangesloten fietsenwinkel?

Wat leuk dat je je wil aansluiten bij onze wielerclub! Je kunt je aanmelden door het aanmeldformulier op de website in te vullen. Als wij jouw aanvraag hebben ontvangen, gaan we voor je aan de slag. Binnen 14 dagen laten wij je weten of we je opnemen in ons fietsendealer netwerk. Zodra je bent aangemeld, krijg je toegang tot ons digitale platform. Hier komen alle partijen samen en kan alles gemakkelijk (vaak met één druk op de knop) worden geregeld. We rekenen geen aanmeld- of abonnementskosten. 

Hopelijk spreken we elkaar binnenkort!

Hoe zijn acquisitie en sales geregeld vanuit de fietsenwinkels?

Als je als je fietsenwinkel bij ons is aangesloten, kun je ervoor kiezen voor ons acquisitie te verrichten. Voorwaarde is dat je eerst onze training hebt gevolgd. in het platform kan je naar de informatiepagina om hier meer over te lezen en je in te schrijven. 

Hoe word ik een Lease a Bike dealer?

Wat leuk dat je je wilt aanmelden bij Lease a Bike! Door het formulier op de website in te vullen, ontvangt Lease a Bike alle gegevens en gaat Lease a Bike voor jou aan de slag. Je hoort binnen 14 dagen of je als dealer toegevoegd wordt aan ons netwerk!


Moet ik een contract ondertekenen om Lease a Bike-dealer te worden?

Ja! Nadat je je hebt aangemeld via het aanmeldformulier op de website maakt Lease a Bike een account voor je aan. Zodra dit is aangemaakt, ontvang je een mail om je account te bevestigen.

Zijn er aanmeld- of abonnementskosten verbonden aan Lease a Bike?

Het Lease a Bike-platform gebruiken is kosteloos.

Hoe kan ik op de hoogte gehouden worden?

Je kunt je eenvoudig aanmelden voor de Lease a Bike-nieuwsbrief via https://www.lease-a-bike.nl/contact

Hoe log ik in op het digitale platform?

Je kunt op twee manieren inloggen:

  1. Via het platform
  2. Via onze eigen website (klik rechtsbovenin op ‘inloggen’)

De eerste keer log je in via de activatie-link die je hebt ontvangen per e-mail. Als er te veel tijd zit tussen het aanmaken van je account en je eerste inlogpoging, moet je – in verband met de cyberveiligheid – een nieuwe link aanvragen door een nieuw wachtwoord aan te vragen (‘Wachtwoord vergeten’). 

Hoe garanderen jullie de bescherming van persoonsgegevens?

Ons platform is volledig ingericht conform de bepalingen van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Wil je hier meer over weten? Stuur je vraag naar contact@lease-a-bike.nl

Nieuwe klant stappen - overview

Neem de volgende stappen bij een nieuwe klant: 

Stap 1: Inloggen

Wanneer een klant komt voor een nieuwe leasefiets is het belangrijk om altijd eerst in te loggen in het platform 

Stap 2: Klant aankomst

De klant komt binnen met een mail met informatie voor het leasen van een fiets: 

• Bestelcode 

• Richtlijnen fietslease 

 

Stap 3: Nieuw contract

a) In het portal zie je links in het menu “contracten”. Daar zie je een overzicht van de contracten. Klik op “nieuw contract’’ en vul de bestelcode van de klant in. 

b) Ga akkoord met de richtlijnen na het invoeren van de code. 

 

Stap 4: Afhandeling

a) Vul de uitgekozen fiets en het service & verzekeringspakket in. 

b) De klant ontvangt en bevestigt de overdrachtsovereenkomst en ontvangt een pincode. Vul de pincode, het framenummer en evt. accu nummer in en check zijn/haar ID. Klaar! 

Hoe maak ik een nieuwe klant (contract) aan in het platform?

Om een nieuwe klant (contract) aan te maken, log je in in je eigen platform omgeving. En heb je de zescijferige bestelcode nodig die de klant heeft ontvangen na goedkeuring van de werkgever. Met die bestelcode kun je deze klant in het digitale platform opvoeren als nieuwe contract.

Is de klant voor de fiets gebonden aan een maximumbedrag?

Ja. Het bedrijf van je klant bepaalt hoe duur de fiets maximaal mag zijn. Het is belangrijk dat dit wordt nageleefd. Als je de bestelcode van de klant in het platform opvoert, vragen we je dit maximumbedrag ook extra te bevestigen, zodat het niet mis kan gaan.  

 

Als de klant een fiets op het oog heeft die duurder is dan het voorgeschreven maximum bedrag vanuit het bedrijf, kan de klant het verschil helaas niet bijbetalen. Mocht de klant de zinnen toch hebben gezet op een duurdere fiets, dan kan de klant het gesprek aangaan met het bedrijf om de eventuele mogelijkheden te bespreken. 

Kan de klant accessoires bij de fiets leasen?

Zeker! Voor een leasefiets mogen voor 15% van de consumentenadviesprijs accessoires worden meegeleased. Deze kun je in het digitale platform toevoegen bij het opstellen van het contract.

 

Het leasen van accessoires is wel alleen mogelijk voor accessoires die aan de fiets vastgemaakt kunnen worden, zoals een ander zadel, fietstassen, krat of nieuwe pedalen. Uitzonderingen op deze regel zijn een helm en kettingslot. Voor andere 'losse' accessoires, zoals een regenpak, fietscomputer,geldt dit voordeel dus niet en kan dit dus niet mee worden geleaset.  

Houd er rekening mee dat je eventuele accessoires direct worden meegeleased met de fiets. Zodra de klant je winkel verlaat met de nieuwe fiets, wordt het leasecontract geactiveerd. Daarna kunnen er geen accessoires meer worden toegevoegd. 

Moet ik de klant ook opvoeren in mijn eigen klantsysteem?

Ons advies is dit wel te doen. Zo kun je makkelijk contact opnemen met je klant als dit nodig is.

Waarom kan ik het merk niet selecteren tijdens de aanvraag?

Het kan zijn dat het merk niet in de selectie staat. Op dat moment kan je contact opnemen met Lease a Bike en zullen zij het gewenste merk direct toevoegen, zodat je het juiste merk kan selecteren en verder kan met het invoeren van je contract. Van groot belang is de nauwkeurigheid van het invoeren van het framenummer, model, accunummer en de artikelnummers en de daarbij behorende bedragen. 

Moet ik de adviesprijs verhogen als ik een accu-upgrade wil toevoegen, of moet ik dit toevoegen als accessoire?

 Bij een accu-upgrade moet de adviesprijs worden verhoogd.

Wat moet ik doen als een klant in de winkel zich wil aansluiten bij Lease a Bike?

Eerst check je of het bedrijf van de klant al is aangesloten bij ons. Als dit niet het geval is, kan de klant contact opnemen met de hr-afdeling van het bedrijf. Deze kan vervolgens contact opnemen met ons. Natuurlijk kan de klant ook contact opnemen met ons, zodat wij contact opnemen met de werkgever. Geef de klant ook vooral een flyer van ons mee, voor meer informatie.

Welke merken en type fietsen doen mee?

De regeling geldt voor alle soorten fietsen! Van e-bike tot omafiets en van mountainbike tot elektrische bakfiets. Uit de klassieke collectie kun je denken aan merken als Gazelle, Batavus, Sparta, Koga, Giant, Trek, Cortina, Kalkhoff en Qwic. Maar ook andere fietsen, zoals Stromer, Riese & Müller, Urban Arrow, Cervélo, KTM, Cube, BMC en Santa Cruz doen mee!

Over welk bedrag wordt de dealer korting afgedragen?

De dealer korting wordt berekend over het totale bedrag (exclusief btw) van de fiets en meegeleaste accessoires.

Wat gebeurt er als mijn klant met pech langs de weg staat?

In elk contract is een 24/7-repatrieringsservice opgenomen. Als je klant met pech is gestrand in Nederland of België, halen wij de klant op. Als je klant een e-bike of speed pedelec leaset, heeft deze bovendien recht op een vervangende fiets, maximaal voor zeven dagen.

De fiets van mijn klant is gestolen, wat nu?

Wat vervelend! Helaas kan dit gebeuren. Als de fiets van een van je klanten is gestolen, doet de klant eerst aangifte bij de politie. Het is daarbij belangrijk dat de klant beide originele sleutels in het bezit heeft en dat de klant het framenummer laat opnemen in het proces verbaal. Dit nummer is te vinden via ons platform. Na de aangifte komt de klant naar jouw winkel om samen een diefstal formulier in te vullen. 


Dit formulier stuur je naar FietsROB. Zij zijn het aanspreekpunt en regelen de verdere afhandeling bij Unigarant, onze verzekeraar. Als de claim is goedgekeurd, keert Unigarant het geld binnen vijf werkdagen uit. 

 

In de tussentijd geef je – zo snel mogelijk – een vergelijkbare leenfiets mee, voor maximaal zeven dagen. Het contract met de klant loopt gewoon door.

De fiets van mijn klant is beschadigd, wat nu?

Wat vervelend! Helaas kan dit gebeuren. Als de fiets van een van je klanten is beschadigd, meld je dit via het schadeformulier. Het is belangrijk dat je dit formulier voorziet van een offerte van de reparatiekosten.

 

Dit formulier stuur je naar FietsROB. Zij zijn het aanspreekpunt en regelen de verdere afhandeling bij Unigarant, onze verzekeraar. Als de claim is goedgekeurd, keert Unigarant het geld binnen vijf werkdagen uit.

Wat is de rol van FietsROB?

Wij werken samen met FietsROB: een schakel tussen onder andere fietswinkels en leasefiets-gebruikers. Zij regelen de afhandeling van service, onderhoud en reparaties. Bij FietsROB kun je reparatie- en onderhoudsverzoeken indienen. Als je een aanvraag verstuurt, beoordeelt FietsROB deze. Zo kun jij door met het helpen van jouw klanten. Na een reparatie dien je de factuur in bij FietsROB en zij betalen de factuur dan aan jou uit. 

 

Garantie verloopt via de gebruikelijke weg bij de fabrikant van de fiets.

Kan ik het platform van FietsROB koppelen aan mijn eigen kassaregistratiesysteem?


Ubench, het platform van FietsROB, is compatibel met de volgende kassaregistratiesystemen: 

  • Cyclesoftware     (te bereiken via 073 303 00 50 of info@cyclesoftware.nl)
  • Wilmar           (te bereiken via 034 244 15 96 of info@wilmarinfo.nl)
  • Vendit            (te bereiken via 010 442 44 20 of info@vendit.nl)


Is deze koppeling nog niet zichtbaar in jouw kassaregistratiesysteem? Neem dan contact op met helpdesks van Cyclesoftware, Wilmar of Vendit. Hier zijn jouw gebruikersnaam én wachtwoord voor nodig (zie mails van Ubench).


Ik heb geen kassaregistratiesysteem, wat nu?

Geen zorgen, uiteindelijk verloopt de facturatie via ons platform en dat van FietsROB. Heb je geen kassaregistratiesysteem maar wil je wel een aanvraag doen, log dan in op het platform van FietsROB

Ik heb problemen met inloggen bij FietsROB, wat nu?

Als je geen inloggegevens van Ubench hebt ontvangen, je jouw inlognaam kwijt bent, je vragen hebt over de inhoud of hoogte van het servicepakket of wanneer je een aanvraag wilt doen via het platform en hierbij hulp nodig hebt, kun je contact opnemen met FietsROB:

T:    085-0215273

E:    info@fietsrob.nl 

Wanneer je jouw wachtwoord kwijt bent kan je deze aanvragen via de link https://www.ubench.com/ubench/. Vervolgens klik je op "Having trouble logging in?" en vraag je jouw wachtwoord aan met je verkregen gebruikersnaam.

 

Neem contact op met jouw kassaregistratiesysteem als je problemen hebt met het aanmelden voor FietsROB en je de inloggegevens van Ubench al wel hebt ontvangen.

Is FietsROB merkafhankelijk?

Nee, FietsROB is niet merkafhankelijk en verleent service voor elke type en merk fiets.

Hoe start ik een aanvraag in het FietsROB systeem?

Nadat je bent ingelogd zie je 6 tegels. Klik op de eerste tegel: "Nieuwe aanvraag". Vul hierna het framenummer of het contractnummer van de klant in. Mocht je aanvraag tussentijds onderbroken worden, dan staat er per tegel rechtsonderin een nummer waar je de aanvraag weer op kan pakken. Vervolgens kan je de rest van de tegels doorlopen

Wat moet ik invullen bij 'Referentie factuur'?

Dit is afhankelijk van je eigen administratie. FietsROB ziet maar 1 factuur binnenkomen, zo ook de klant. Wij adviseren hetzelfde nummer op beide facturen te zetten. Je vindt deze makkelijk terug door aan je referentie alfabetische of numerieke toevoegingen te doen.

Hoe weet ik welk Service en Onderhoudspakket de klant heeft?

Het gekozen Service en Onderhoudspakket is gelinkt aan het framenummer. Het framenummer is terug te vinden in het Lease a Bike platform. De opties zijn: Basis (tot €100 / jaar), Standaard (tot €150 / jaar), Speed-pedelec (tot €300 / jaar) en het Premium pakket (geen limiet)

Hoe rond ik mijn aanvraag af?

Je aanvraag zal beschikbaar zijn bij de tegel "Aanvraag goedgekeurd". Rond hier het proces af door de juiste datums in te voeren en vervolgens de factuur op te maken met je eigen referentie (factuurnummer). Verzend deze en sla de PDF die gecreëerd wordt in het platform op voor je interne administratie. Hierna wordt de factuur automatisch naar FietsROB verzonden en tenslotte aan jou uitbetaald.

Hoe zie ik of een aanvraag is afgekeurd?

Op het Fietsrob platform via de tegel "Afgekeurd". In jouw kassasysteem krijg je eveneens een melding of verandert de status naar "afgekeurd". Op dat moment kan je niet verder met je aanvraag. FietsROB zal altijd aangeven via notities waarom iets is afgekeurd en zal je helpen de aanvraag goed af te ronden

Wat gebeurt er als het budget van het Service & Onderhoudspakket wordt overschreden?

In dit geval krijg je een deel van FietsROB vergoed. De overschrijding van het jaarlijkse budget moet je rechtstreeks aan de werknemer factureren.

Kan ik bedragen in het platform aanpassen?

Ja, het bedrag van de onderdelen kan je wel aanpassen tot de aangegeven maximum prijs. Wanneer je een hoger bedrag dan aangegeven opvoert kan je dit onderdeel niet claimen bij FietsROB. De arbeidskosten kunnen verder niet aangepast worden - deze staan vast.

Stuur ons een bericht