Jij hebt de fietsen, wij de bedrijven.

Wij regelen de bedrijven en bijkomende processen zodat jij je kunt focussen op de fietsen. Samen staan we sterk.

Voordelen voor jou als dealer

Verkoop meer fietsen

Door fietsen te leasen, kiezen mensen sneller voor een fiets uit een hogere prijsklasse. De transactie vindt plaats in jouw winkel. Je factuur wordt binnen 72 uur betaald.

Service & onderhoud

Een extra bron van inkomsten dankzij het inbegrepen all-round service- en verzekeringspakket voor elke leasefiets. Dit kun je eenvoudig via je eigen kassasysteem indienen en factureren.

Eigen verkoop

Als dealer bij Lease a Bike is het ook mogelijk om zelf bedrijven aan te dragen. Gebruik daarom je eigen regionale netwerk om extra inkomsten te genereren.

Geen papierwerk

Binnen 10 minuten verkoop je een fiets. Contracten worden digitaal ondertekend en facturen worden automatisch ingediend. Er komt geen papierwerk bij kijken.


Zo word je onderdeel van Lease a Bike

1

Meld je aan

Registreer je winkel in 5 minuten. Wij verwerken de registratie en laten je binnen een week weten of je lid kunt worden van ons netwerk.

2

Activeer je account

Na goedkeuring ontvangt je een e-mail om je account te activeren en alles in te stellen.

3

Doe de online training

Om jou en je collega's op weg te helpen, hebben we een online training van 30 minuten voor je gemaakt om de leaseregeling te begrijpen, zodat je de klant het beste kunt helpen

4

Begin met het verkopen van fietsen

Je kunt direct starten met het invoeren van lease aanvragen. Binnen 10 minuten verkoop je de fiets en de betaling vindt plaats binnen 72 uur.

Ik wil mij aansluiten als fietsendealer

Wat anderen zeggen

Fietsendealers die al samenwerken met Lease a Bike

’Het mooie aan het Platform van Lease a Bike is de eenvoud. Alles is stap voor stap goed door te nemen. En overzichtelijk voor zowel ons als dealer, als voor de klant. Ook de bereikbaarheid van Lease a Bike is heel positief. Per chat of telefonisch worden mijn vragen snel en duidelijk beantwoord’’
E-bike store - Mike van Vliet
’Begin 2020 merkte we dat het wat moeizaam ging, omdat de kennis over de leasefiets ontbrak. Nu merken we dat er steeds meer bedrijven zijn aangesloten bij Lease a Bike. Ook veel grote bedrijven hier in Assen. Dat merken we doordat er steeds meer werknemers bij ons in de winkel komen om een fiets te leasen.’’
Anjo Jager fietsen - Remon Jager
‘’De uitbetaling vanuit Lease a Bike gaat super snel. Ik heb hier nooit een vraag over. Geen discussie over mogelijk’’.
Jansen2Wielers - Michel Heerdink
‘’Je kan merken dat het Platform van Lease a Bike al jaren actief is in Duitsland. Hierdoor loopt Lease a Bike ver voor op andere leasepartijen. Het Platform is erg gebruiksvriendelijk en overzichtelijk’’.
Rijwielhandel Duyst

Service, onderhoud en verzekering

Voor alle afhandeling van service, onderhoud en verzekering werken wij samen met FietsROB

Service
  • De medewerker heeft de keuze uit vier service- en onderhoudspakketten: Basis (tot €100,- / jaar), Standaard (tot €150,- / jaar), Premium E-bike (onbeperkt) en speed-pedelec (tot €300,- / jaar).
  • Dekking van de kosten tot het maximale jaarbudget. Indien het onderhoud hoger uitvalt, kun je de resterende kosten bij de medewerker claimen.
  • Het Premium pakket is alleen voor een stadsfiets en e-bike beschikbaar
  • De medewerker kiest een servicepakket tijdens het bestelproces bij jouw in de winkel op het platform.
Platform
  • FietsROB is het platform waar alle service en onderhoud voor Lease a Bike kan worden ingediend.
  • Bij inschrijving bij Lease a Bike krijg je automatisch toegang tot het FietsROB platform. Je kunt FietsROB koppelen aan jouw eigen kassaregistratiesysteem.
  • Service & onderhoud is gebaseerd op marktconforme tarieven voor onderdelen & uurtarief.
  • Je kunt FietsROB koppelen aan jouw eigen kassasysteem: CycleSoftware, Wilmar en Vendit.
Schade en diefstal
  • Bij diefstal heeft de werknemer geen eigen risico. Echter, bij een racefiets of MTB bedraagt ​​het eigen risico 10% van de verkoopprijs.
  • Bij schade bedraagt ​​het eigen risico van de medewerker €25,-
  • Alle fietsen zijn verzekerd bij Unigarant. Een claim of diefstal meld je eenvoudig via een online formulier.

Word een Lease a Bike dealer

Ik heb nog een vraag
Neem contact met ons op
Ik wil mij registreren
Hoe word ik een Lease a Bike dealer?

Wat leuk dat je je wilt aanmelden bij Lease a Bike! Door het aanmeldformulier op de website in te vullen, ontvangt Lease a Bike alle gegevens en gaat voor jou aan de slag. Je hoort binnen 14 dagen of je als dealer toegevoegd wordt aan ons netwerk!

Wachtwoord vergeten?

Ben je je wachtwoord vergeten? Dan kun je via de portal-login pagina op ‘wachtwoord vergeten’ klikken. Vul je e-mailadres in en je ontvangt via de mail een link om een nieuwe wachtwoord aan te maken.

Hoe werkt het bij Lease a Bike met dealeracquisitie / sales?

Als dealer is het mogelijk om acquisitie voor Lease a Bike te verrichten mits je je al bij Lease a Bike hebt aangemeld. Om deze vorm van sales te mogen verrichten, is het van belang dat je eerst een training hebt bijgewoond van Lease a Bike.

Hoe word ik een Lease a Bike dealer?

Wat leuk dat je je wilt aanmelden bij Lease a Bike! Door het formulier op de website in te vullen, ontvangt Lease a Bike alle gegevens en gaat Lease a Bike voor jou aan de slag. Je hoort binnen 14 dagen of je als dealer toegevoegd wordt aan ons netwerk!


Moet ik een contract ondertekenen om Lease a Bike-dealer te worden?

Ja! Nadat je je hebt aangemeld via het aanmeldformulier op de website maakt Lease a Bike een account voor je aan. Zodra dit is aangemaakt, ontvang je een mail om je account te bevestigen.

Zijn er aanmeld- of abonnementskosten verbonden aan Lease a Bike?

Het Lease a Bike-platform gebruiken is kosteloos.

Hoe kan ik op de hoogte gehouden worden?

Je kunt je eenvoudig aanmelden voor de Lease a Bike-nieuwsbrief via https://www.lease-a-bike.nl/contact

Hoe log ik in?

Je kunt inloggen op twee manieren:

  1. De website: https://portal.mobility-services.bike
  2. Via www.lease-a-bike.nl vind je rechtsboven een dealer log-in pagina

LET OP: de eerste keer log je in via de activatie link in de e-mail. Mocht dit niet lukken dan zat er teveel tijd tussen het aanmaken van je account en jouw activatie (veiligheid voorop!). Indien dit gebeurt, kun je eenvoudig een nieuwe link krijgen door naar: https://portal.mobility-services.bike en te klikken op 'wachtwoord vergeten'. Vul je e-mailadres in en je krijgt een nieuwe link. 


Tip: noteer goed de portal-page (https://portal.mobility-services.bike) en jouw inloggegevens, zodat je nieuwe klanten snel kan helpen met het vinden van hun fiets!

Wachtwoord vergeten?

Ben je je wachtwoord vergeten? Dan kun je via de portal-login (https://portal.mobility-services.bike) op ‘wachtwoord vergeten’ klikken. Vul je e-mailadres in en je ontvangt via de mail een link om een nieuwe wachtwoord aan te maken.

Hoe wordt de gegevensbescherming gegarandeerd in het Lease a Bike-portal?

Het Lease a Bike platform is in lijn met alle richtlijnen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en wordt continu op veiligheid getest.

Nieuwe klant stappen - overview

Neem de volgende stappen bij een nieuwe klant: 


Stap 1: Inloggen

Wanneer een klant komt voor een nieuwe leasefiets is het belangrijk om altijd eerst  in te loggen via: https://portal.mobility-services.bike.


Stap 2: Klant aankomst

De klant komt binnen met een mail met informatie voor het leasen van een fiets: 

• Bestelcode 

• Richtlijnen fietslease 


Stap 3: Nieuw contract

a) In het portal zie je links in het menu “contracten”. Daar zie je een overzicht van de contracten. Klik op “nieuw contract’’ en vul de bestelcode van de klant in. 

b) Ga akkoord met de richtlijnen na het invoeren van de code. 


Stap 4: Afhandeling

a) Vul de uitgekozen fiets en het service & verzekeringspakket in. 

b) De klant ontvangt en bevestigt de overdrachtsovereenkomst en ontvangt een pincode. Vul de pincode, het serienummer en accountnummer in en check zijn/haar ID. Klaar! 

Wat heb ik nodig om een nieuwe klant aan te melden op het platform?

Je kunt pas een contract aanmaken wanneer een klant (werknemer van een bedrijf) een Lease a Bike code van 6 symbolen ontvangen heeft. De werknemer ontvangt deze code pas nadat zijn/haar bedrijf een contract met Lease a Bike heeft gesloten

Klopt het dat er een maximumbedrag geldt bij een klant?

Ja, de werkgever bepaalt per werknemer het maximum bedrag van de fiets. Wat het bedrag is, zie je direct nadat je de Lease a Bike-code van de werknemer ingevoerd hebt bij aanmaken van het contract. Het is belangrijk dat zowel de werknemer als de dealer zich aan deze richtlijnen houdt. We vragen je ook om dit te bevestigen door onderaan de pagina een vakje aan te vinken waarmee je dit bevestigt. De knop ‘Contract bijwerken’ brengt je naar de volgende stap.


Is het mogelijk dat de klant zelf bijbetaalt?

Nee, vanuit de werkgever heeft de klant / werknemer een maximaal bedrag toegewezen, hier kan niet van afgeweken worden. Indien de werknemer een duurdere fiets wilt, kan hij dit aangeven bij zijn werkgever die het budget kan verhogen.

Kan een klant ook accessoires bij de fiets leasen?

Ja, dat kan. Alle accessoires die duurzaam verbonden kunnen worden aan de fiets mogen mee in de lease. Uitzonderingen hierop zijn een helm en slot, deze mogen altijd meegeleased worden. De gekozen accessoires dienen tijdens het stappenproces bij het opstellen van het contract te worden toegevoegd in het portal. Via de knop 'rij toevoegen' kan dit worden doorgevoerd. Belangrijk is dat alle velden per accessoire (artikel) moeten worden ingevuld om naar de volgende stap te gaan. 

LET OP: nadat het lease contract rond is kunnen er geen accessoires meer worden toegevoegd.

Moet ik de klant ook in mijn eigen systeem opslaan?

Ja, Lease a Bike adviseert om dit altijd te doen. Indien een fiets besteld moet worden is het goed om de naam, adres, woonplaats en telefoon gegevens van de klant op te slaan, zodat je de klant op de hoogte kan brengen dat de fiets binnen is.


Waarom kan ik het artikelnummer of het merk niet selecteren tijdens de aanvraag?

Het kan zijn dat het artikel of het merk niet in de selectie staat. Op dat moment kan er een ‘andere fabrikant’ worden geselecteerd. Van groot belang is dat de exacte beschrijving van het model en artikelnummer worden genoteerd. Deze zorgen er namelijk voor dat de fiets bij diefstal tegen nieuwwaarde is verzekerd. De bedragen kunnen worden ingevoerd zonder scheidingstekens voor duizendtallen.

Moet ik de adviesprijs verhogen als ik een accu-upgrade wil toevoegen of kan ik dat later toevoegen als accessoire?

Indien er een accu-upgrade wordt uitgevoerd moet de adviesprijs verhoogd worden.

Wat moet ik doen als een klant in de winkel zich wil aansluiten bij Lease a Bike?

Het is van belang dat de klant eerst checkt of zijn bedrijf al aangesloten is bij Lease a Bike. Indien dit niet het geval is, kan hij het beste bij de HR-manager aankaarten dat hij graag een leasefiets wil. De HR-manager kan vervolgens contact met Lease a Bike opnemen. Alternatief is dat de klant direct contact met Lease a Bike opneemt, waarna Lease a Bike contact opneemt met het bedrijf.

Tip: Geef de klant altijd een Lease a Bike-flyer mee.



Hoe werkt het bij Lease a Bike met dealeracquisitie / sales?

Als dealer is het mogelijk om acquisitie voor Lease a Bike te verrichten mits je je al bij Lease a Bike hebt aangemeld. Om deze vorm van sales te mogen verrichten, is het van belang dat je eerst een training hebt bijgewoond van Lease a Bike.

Wanneer worden de trainingen van Lease a Bike gegeven?

Wanneer er trainingen beschikbaar worden gesteld, zal dit worden gecommuniceerd via de Lease a Bike nieuwsbrief, waarin jij je kan opgeven.

Kan ik als LAB-dealer elk merk en type fiets verkopen via de lease?

Ja, Lease a Bike verkoopt alle merken. De nieuwe regeling geldt voor alle soorten fietsen: van e-bike tot racefiets en van omafiets tot mountainbike. Zelfs de (elektrische) bakfiets is van de partij. Een greep uit de klassieke collectie: Gazelle, Batavus, Sparta, Koga, Giant, Trek, Cortina, Kalkhoff, Qwic. Op zoek naar een ander type fiets? Geen probleem, je hebt de keuze uit onder meer Stromer, Riese & Müller, Urban Arrow, Cervélo, KTM, Cube, BMC en Santa Cruz.

Over welk bedrag wordt de commissie afgedragen?

De commissie wordt berekend over het totale bedrag (exclusief btw) van fiets + accessoires.

Wat zijn de stappen die ik moet nemen wanneer een klant zijn fiets is gestolen?

De klant moet aangifte van zijn/haar gestolen fiets bij de politie hebben gedaan. Het is belangrijk dat het framenummer van de fiets op het proces verbaal wordt vermeld. Vervolgens komt de werknemer bij jou in de winkel en vul je het Lease a Bike schade- en diefstalformulier in. Daarnaast dient de werknemer in het bezit te zijn van twee originele sleutels. FietsROB is het aanspreekpunt en doet vervolgens de schadeafhandeling bij Unigarant, onze verzekeraar. Indien de claim is goedgekeurd keert Unigarant binnen vijf werkdagen het geld uit.

Wat zijn de stappen die ik moet nemen wanneer een klant met schade komt?

Als fietsendealer meld je de schade via het schadeformulier. Het is belangrijk dat het schadeformulier volledig is en voorzien van een offerte/factuur van de kosten. Binnen enkele werkdagen ontvang je een reactie van FietsROB of de aanvraag is goedgekeurd of afgewezen. FietsROB is het aanspreekpunt en doet vervolgens de schadeafhandeling bij Unigarant, onze verzekeraar. Indien de claim is goedgekeurd keert Unigarant binnen vijf werkdagen het geld uit.

Wat doet FietsROB?

Lease a Bike werkt samen met FietsROB voor de afhandeling van service, onderhoud en reparaties. Elke Lease a Bike klant sluit verplicht een servicepakket af bij elke fiets. FietsROB is het platform waar je reparaties en onderhoud van de leasefietsen kan indienen. ROB staat voor Reparaties, Onderhoud en Banden. Wanneer je een aanvraag hebt ingediend gaat het FietsROB team jouw aanvraag goedkeuren en kan jij verder met het helpen van jouw klanten. Wanneer de reparatie is uitgevoerd dien je de factuur voor reparatie in via het FietsROB platform. Jouw ingediende factuur zal dan door FietsROB aan je worden uitbetaald.

Wat kan ik claimen bij FietsROB?

Bij FietsROB kan service, onderhoud, schade & diefstal geclaimd worden. Garantie verloopt via de fabrikant van het merk. Dit verloopt via de normale kanalen welke bekend zijn bij jouw dealer. Schade en diefstal dient via het Lease a Bike schade- en/of diefstal formulier ingevuld te worden.

Hoe werkt het platform van FietsROB met mijn huidige kassaregistratiesysteem?

FietsROB sluit de volgende kassaregistratiesystemen aan op het platform: 

  • Cyclesoftware (073 303 00 50 of info@cyclesoftware.nl)
  • Wilmar (034 244 15 96 of info@wilmarinfo.nl)
  • Vendit (010 442 44 20 of info@vendit.nl)


Is jouw kassaregistratiesysteem nog niet gekoppeld aan FietsROB, neem dan contact op met de helpdesks van respectievelijk Cyclesoftware, Wilmar en Vendit. Hier zijn jouw gebruikersnaam én wachtwoord voor nodig (zie mails van Ubench).


Wat moet ik doen als ik geen kassaregistratiesysteem heb?

Die hoef je zelf niet per se te hebben, uiteindelijk zal de facturatie via het Lease a Bike platform en FietsROB lopen. Dat zorgt ervoor dat alles automatisch digitaal verloopt. Een werkende internetverbinding is wel een vereiste. Maak je geen gebruik van een kassaregistratiesysteem en wil je wel een aanvraag doen, log dan in op het FietsROB platform via https://www.ubench.com/ubench/.

Wat moet ik doen als inloggen bij FietsROB niet lukt?

Neem contact op met FietsROB via info@fietsrob.nl of bel 085-0215273 als: je geen inloggegevens van Ubench hebt ontvangen, je jouw inlognaam kwijt bent, je vragen hebt over de inhoud / hoogte van het servicepakket of wanneer je een aanvraag wilt doen via het platform en hierbij hulp nodig hebt. 

Wanneer je jouw wachtwoord kwijt bent kan je deze aanvragen via de link https://www.ubench.com/ubench/. Vervolgens klik je op "having troubles logging in?" en vraag je jouw wachtwoord aan met je verkregen gebruikersnaam.

Neem contact op met jouw kassaregistratiesysteem wanneer je problemen hebt met aanmelden voor FietsROB en je de inloggevens van Ubench al wel in je bezit hebt.


Hoe start ik een aanvraag in het FietsROB systeem?

Nadat je bent ingelogd zie je 6 tegels. Klik op de eerste tegel: "Nieuwe aanvraag". Vul hierna het framenummer of het contractnummer van de klant in. Mocht je aanvraag tussentijds onderbroken worden, dan staat er per tegel rechtsonderin een nummer waar je de aanvraag weer op kan pakken. Vervolgens kan je de rest van de tegels doorlopen.

Wat moet ik invullen bij 'Referentie factuur'?

Dit is afhankelijk van je eigen administratie. FietsROB ziet maar 1 factuur binnenkomen, zo ook de klant. Wij adviseren hetzelfde nummer op beide facturen te zetten. Je vindt deze makkelijk terug door aan je referentie alfabetische of numerieke toevoegingen te doen.

Hoe weet ik welk Service en Onderhoudspakket de klant heeft?

Het gekozen Service en Onderhoudspakket is gelinkt aan het framenummer. Het framenummer is terug te vinden in het Lease a Bike platform. De opties zijn: Basis (tot €100 / jaar), Standaard (tot €150 / jaar), Speed-pedelec (tot €300 / jaar) en het Premium pakket (geen limiet)

Hoe rond ik mijn aanvraag af?

Je aanvraag zal beschikbaar zijn bij de tegel "Aanvraag goedgekeurd". Rond hier het proces af door de juiste datums in te voeren en vervolgens de factuur op te maken met je eigen referentie (factuurnummer). Verzend deze en sla de PDF die gecreëerd wordt in het platform op voor je interne administratie. Hierna wordt de factuur automatisch naar FietsROB verzonden en tenslotte aan jou uitbetaald.

Hoe zie ik of een aanvraag is afgekeurd?

Op het Fietsrob platform via de tegel "Afgekeurd". In jouw kassasysteem krijg je eveneens een melding of verandert de status naar "afgekeurd". Op dat moment kan je niet verder met je aanvraag. FietsROB zal altijd aangeven via notities waarom iets is afgekeurd en zal je helpen de aanvraag goed af te ronden.

Wat gebeurt er als het budget van het Service & Onderhoudspakket wordt overschreden?

In dit geval krijg je een deel van FietsROB vergoed. De overschrijding van het jaarlijkse budget moet je rechtstreeks aan de werknemer factureren.

Kan ik bedragen in het platform aanpassen?

Ja, het bedrag van de onderdelen kan je wel aanpassen tot de aangegeven maximum prijs. Wanneer je een hoger bedrag dan aangegeven opvoert kan je dit onderdeel niet claimen bij FietsROB. De arbeidskosten kunnen verder niet aangepast worden - deze staan vast.

Wat wordt er gedaan in geval van pech?

Binnen elk abonnement is 24/7 repatrieringsservice opgenomen. Wij zorgen ervoor dat de klant door heel Nederland en België opgehaald wordt. Met een elektrische fiets van de zaak of speed-pedelec hebben zij bovendien recht op een vervangende fiets met een max van 7 dagen.

Is FietsROB merkafhankelijk?

Nee, FietsROB is niet merkafhankelijk. Haar markt bestaat uit het bedienen van alle leasemaatschappijen indien aangesloten, voor elke type/merk fiets.

Stuur ons een bericht